تداوم داشتن در مطالعه برای کنکور سراسری شاید زیاد به چشم نیاد و برای ما جدی نباشه، اما باعث ایجاد نتایج بزرگ در نتیجه کنکور ما خواهد شد.
 

روش هایی برای تداوم داشتن در درس خواندن

طبق برنامه جلو برید
اولین کاری که باید برای رهایی از این وضعیت انجام بدید این هست که یک برنامه ریزی درجه یک برای خودتون دست  پا کنید. این برنامه ریزی می تونه توسط خودتون و یا مشاورین مجربی که چندین سال سابقه موفق در این زمینه دارن، انجام بشه. برای داشتن یک مشاور کار بلد می تونید از طریق سایت محصل ایرانی و یا سایر موسسات فعال در زمینه کنکور اقدام کنید که این مورد هم باید با تحقیق انجام بشه تا نتیجه درستی برای شما در پی داشته باشه. و در غیر این صورت اگر تمایل داشتید که خودتون برنامه ریزی رو تنظیم کنید می تونید از مقالاتی که در زمینه تنظیم برنامه ریزی استاندارد در سایت محصل ایرانی منتشر کردیم، استفاده کنید.
 
با خودتون رو راست باشید
ثبت ساعت مطالعه می تونه یکی دیگه از راهکار های مناسب برای افزایش تعهد شما نسبت به زمانی که دارید باشه. این کار باعث می شه بتونید ارتباط درستی بین کم کاری خودتون و داشتن درصد پایین در برخی از دروس برقرار کنید. زمانی که شما ساعت مطالعه ای که در طول هفته ها و ماه ها داشتید رو به طور دقیق و به دور از هر گونه دروغ ثبت کنید می تونید به دلیل اصلی رسیدن به درصد های بالا و پایین در آزمون های آزمایشی پی ببرید. ثبت ساعت مطالعه می تونه به شما نشون بده که بر خلاف چیزی که شما تصور می کنید در واقعیت اصلا ثبات خوبی در روند مطالعه خودتون تا به الان نداشتید و یا روش مطالعه و مرور خوبی رو تا به حال تجربه نکردید. از این به بعد با ثبت ساعت مطالعه در طول هفته هم به پیوستگی مطالعه خودتون کمک کنید و هم از وضعیت تحصیلی و روش های مطالعاتی خودتون با خبر باشید.
 
نا امیدی رو کنار بزارید و به خودتون زمان بدید
این موضوع که تمایل داشته باشیم به موفقیت برسیم، مورد عجیبی نیست. طبیعتا وقتی طبق برنامه ریزی مطالعه می کنیم انتظار داریم همه تست هایی که در خونه می زنیم رو درست پاسخ بدیم و یا در آزمون آزمایشی بتونیم به درصد و تراز های خیلی خوبی برسیم. وای از روزی که چند تا تست از یک مبحث خاص رو نتونیم درست بزنیم و یا در آزمون آزمایشی با توجه به ساعت مطالعه بالایی که داشتیم نتونیم به تراز و درصدی که دلخواه ما بوده، برسم. این جاست که تعداد زیادی از کنکوری ها روحیه خودشون رو از دست می دن و چند روزی رو با حسرت خوردن از مطالعه عقب میوفتن و دچار نوسان مطالعاتی می شن و اون پیوستگی مورد نیاز برای گرفتن نتیجه فوق العاده رو از دست میدن.
 
کلام آخر:
شاید یک حبه سیر از نظر حجم در مقابل مابقی مواد ما در طبخ غذا به شدت ناچیز به نظر برسه، اما با خورد کردن و استفاده از همین یک حبه سیر می تونیم عطر و طعم بی نظیری رو به غذای خودمون اضافه کنیم. این نکته رو از این جهت گفتم که بدونید انجام دادن تعداد زیادی کار های کوچک در کنار هم باعث میشه یک رتبه برتر در کنکور سراسری شکل بگیره. نفرات برتر در کنکور سراسری کار های خاص و خیلی منحصر به فردی انجام نمی دن، این عزیزان کار های کوچک رو در کنار هم پیش می برن و در انتها نتایج فوق العاده بزرگ به دست میارن. همین تداوم داشتن در مطالعه برای کنکور سراسری شاید زیاد به چشم نیاد و برای ما جدی نباشه، اما باعث ایجاد نتایج بزرگ در نتیجه کنکور ما خواهد شد. از این مقاله استفاده کنید و از این به بعد در هر مقطع تحصیلی ای که هستید تداوم رو در روند مطالعاتی خودتون حفظ کنید و از نوسانی خوندن پرهیز کنید.
 
منبع: irmohasel.com